Sprawy związane z Reklamacjami, zwrotami oraz gwarancjami dotyczącymi zakupionych towarów w sklepie horseshoe.pl regulują odpowiednio punkt II, III, oraz IV Regulaminu sklepu internetowego www.horseshoe.pl.
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument, który zawarł umowę sprzedaży towaru na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może odstąpić od umowy, bez podania przyczyny w terminie 14 dni od odbioru zakupionego towaru, bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem:
- zwiększonych kosztów przesyłki wybranych przez konsumenta w innej formie niż przewidziana niniejszym regulaminem,
- kosztów przekraczających bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu, przy czym zastosowanie tego wzoru nie jest obowiązkowe.
- Odstąpienie od umowy może być wykonane w drodze jednoznacznego oświadczenia konsumenta wysłanego przedsiębiorcy na piśmie lub pocztą elektroniczną na adres przedsiębiorcy podany w niniejszym regulaminie.
- Przedsiębiorca przesyła niezwłocznie konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy; trwałym nośnikiem może być wiadomość wysłana pocztą elektroniczną.
- Wszelkie płatności konsumenta na rzecz przedsiębiorcy, w tym koszty dostarczenia towaru, za wyjątkiem kosztów oznaczonych w ust. 1 pkt 1 i pkt 2 powyżej, zostaną zwrócone przez przedsiębiorcę niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania przez przedsiębiorcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz dowodu przesyłki lub zwrotu towaru do przedsiębiorcy, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwrot przez przedsiębiorcę płatności i kosztów dostarczenia towaru następuje w takiej samej formie w jakiej zostały dokonane przez konsumenta, chyba, że konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Zwrot towaru przez konsumenta powinien nastąpić przesyłką pocztową lub kurierską albo bezpośrednio do przedsiębiorcy. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszoną wartość towaru będącą wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Formularz odstąpienia od umowy do pobrania [tutaj – PDF]
Zwrot towaru
- Zwrot towaru przez konsumenta na rzecz przedsiębiorcy jest możliwy wyłącznie w wyniku skutecznego odstąpienia od umowy albo w wyniku skutecznego roszczenia z tytułu rękojmi, jeżeli wady towaru okażą się istotne, a przedsiębiorca niezwłocznie nie wymieni towaru na nowy, wolny od wad albo nie naprawi towaru.
- Zwrotowi podlegają tylko towary zakupione u przedsiębiorcy i powinny mieć cechy identyfikacyjne bądź dowody ich zakupu przez konsumenta u przedsiębiorcy.
- O ile to możliwe, towary powinny być zwracane w oryginalnych opakowaniach.
- Obowiązkiem konsumenta jest opakowanie towaru w odpowiedni sposób na czas transportu.
- Towary zwracane, w wyniku odstąpienia od umowy przez konsumenta w terminie 14 dni od dostarczenia towaru nie mogą być w tym terminie wykorzystywane w innym celu, niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Towary zwracane w wyniku realizacji roszczeń z rękojmi nie powinny przekraczać normalnego zużycia, zgodnie z zasadami prawidłowej gospodarki.
- Zwracane towary powinny być kompletne wraz z akcesoriami związanymi z towarem.
Gwarancje – Reklamacje
- Towary sprzedawane przez przedsiębiorcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez gwaranta.
- Istnienie, treść gwarancji i usług posprzedażowych oraz sposób ich realizacji w odniesieniu do konkretnego towaru jest podawany na stronie internetowej horseshoe.pl lub przez odesłanie (link) do strony internetowej gwaranta.
- Realizacja roszczeń konsumenta z gwarancji w stosunku do gwaranta i jej wpływ na rękojmię podlega przepisom Kodeksu cywilnego.
Kontakt ze Sklepem
W przypadku pytań dotyczących odstąpienia od umowy, zwrotów towaru, reklamacji oraz gwarancji zapraszamy do kontaktu z obsługą klienta pod adresem e-mail: sklep@horseshoe.pl lub numerem telefonu 505 062 512 (dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16 i w soboty w godzinach 9-13)
Więcej danych kontaktowych pod adresem: https://horseshoe.pl/kontakt